Arms warrior!

Gå ner

Arms warrior!

Inlägg  Lisa i ons jul 01, 2009 4:25 pm

Irl info

Känner mig inte så manad att ge ut irl info, då jag inte tycker att det verkar relevant med hur mitt spelande skulle påverkas, bor med min mor, men vi är båda självständiga och äter då vi har lust o sköter vårat, därmet påverkas inte mitt spelande ett dugg av detta. Jag är 19 år och gillar att springa.

Har du en stabil uppkoppling?:

10/10 med telia, dör det så är det för att lilla ajja längre ner på gatan gräver upp kabeln o tuggar av den, inte så troligt, den är till 100% stabil, allt kablage är draget i väggarna så det flyger inte ur!

Kan du spela 25manna instenacer utan lagg?:

Absolut, har en expetionell dator!

Har du läst igenom och förstått vad som
innebär att vara "Applicant" i Vrede?:

Jovars, det låter som en bra deal och jag gillar erat koncept!

In-game info

Andledning till att du söker hit:

Precis migrerat hit från shattered hand där jag raidat ulduar hardmodes med min horde paladin och min alliance shaman, puggade o hjälpte till när det behövdes som tank i den bästa horde guilden på servern, och spelade elemental shaman i den 3e bästa alliance guilden tror jag det var.

Folk som känner dig i guilden:

Ingen gissar jag då jag är så pass ny på servern! Men jag har spelat på darksorrow i en vecka tidigare som priest i noctum då dom progressade i SCC

Char namn: Iisa

Klass samt spec: Warrior arms, 54/17

Relevant gearinfo: Behöver byta ut min mace innan jag kan trycka RIKTIG dps, just nu landar jag på mellan 3-4k, men som sagt, helt begränsad av mitt vapen, skaffat enchanting för att få ut lite mer dps med hjälp av extra enchants och för att tjäna goa pengar med hjälp av JC tillsammans med min paladin, så jag har en riktigt bra profession mix på mina karaktärer här på DS. (levlade upp JC på denna för gems till runt 300, men sen kom patch info om hur man inte skulle kunna gemma "starka" gems i alla färger, och jag beslutade mig för att levla herbalism tillsammans med alchemy på min allie shaman, men det står still för tillfället, funderar på om jag ska välja något bättre!)

Speltid, aka /played : 20d, levlade denna precis i början av wotlk då jag saknade min night elf warrior som jag raidat med genom hela slutet på tbc.

Alts samt deras spec: Mammabjörk, prot/ret paladin, spelat som MT i två toppguilds tidigare.

Raid exp: Spelade på en priest i vanilla, som holy spelade jag upp till c'thun i AQ och sedan även upp till patch i Naxxramas (hela spider och noth nere). I TBC joinade jag en toppguild och fick serverfirst på allt upp till TK, efter det startade jag upp min vanilla guild igen med några kompisar, denna gången som mage, och vi pressade igenom Hyjal och BT tillsammans. Sen upplöstes guilden i brist på sammarbete mellan officers. Jag levlade då upp och gearade min paladin, vid den tiden jag hade hyjal gear fick jag offer att emigrera till en annan server (minns inte vilken) för att raida med en guild där, och jag tackade o tog emot, dom gearade upp mig i BT sedan kastades jag in i SW som holy paladin och clearade hela instancen lagom tills det att expansion släpptes, i wotlk spelade jag prot med paladinen i en toppguild på xavius och flyttade sedan till shattered hand (vilket jag redan berättat om) raidade lite ulduar och har sedan kommit hit!

Dagar du inte kan raida på: Det är inga speciella, detta kommer mest utspela sig på "random" days då jag inte kan vara med, men detta vet jag OFTAST i förväg och kan meddela innan det blir för snart att sätta ihop en raid. Men som jag lever just nu kan jag raida 6 dagar i veckan om ingen planering kommer.

Tidigare Guilder samt andledning till att ni slutade: Läs i Erfarenhetsfrågan, tack! =)

Vad kan du bidra med till Vrede?: En erfaren spelare med god inställning och ett trevligt humör, jag ser vad som händer och kan ge konstruktiv kritik till andra, tar gärna även emot konstruktiv kritik då jag inte tycker det finns något bättre än att växa som spelare när jag spelar wow. Att pressa mig till det yttersta när jag spelar är något jag strävar efter och jag hoppas att detta är något som guilden kommer se som min starka sida!

Övrig info: Bestämde mig för att låna från en annan guilds apply för att svara på fler frågor som jag känner är viktigt för er som guild att veta om mig som applyer! Applikant, whatever.

- What is your current Gear?

- What glyphs will you use?
MAJOR GLYPHS:
Glyph of Execution: Mer damage på execute? Flawless, då detta utgör en stor del av min dps.
Glyph of Sweeping Strikes: Tar bort ragecost på SS, som hjälper mig en massa när jag snabbt vill dualtarget dpsa utan att förlora min (dyra med 2h) ihopsamlade rage.
Glyph of Rending: 6 sec mer på rend, ger mig 2 extra overpowers på en GCD, vad kan jag säga?
MINOR GLYPHS:
Glyph of battle: 1 minut på BS, den minuten känns mycket när jag dödar en boss, ännu en gcd jag spar.
Glyph of bloodrage: mindre arbete för healers, dom tackar mig!
Glyph of Charge: längre charge range, härligt!

- Why do you play this spec as your main spec?
Arms ger mig den bästa dps outputen jag kan få med mitt gear, vet inte hur viable fury är med fetare vapen sen, men inget jag kunnat utforsta med min pajas-mace! Men jag gillar att jag måste ha en rotation och inte bara spamma 1,2,3,4 och INSTANT SLAM!!! som med fury!

- What secondary talent spec would you use and why?
PvP arms, för jag gillar att döda gnomes när jag är utanför dalaran eller skuttar i arena!

- How do you choose whether or not one item is better than another, when looking for gear upgrades?
Jag ser oftast till vad jag behöver och vad som ger mig störst increase, enligt tablet hit->expertise bla bla, ja ni vet hur den ser ut, jag har inte memorerat, men jag ökar dom stats jag behöver mest, och det har funkat hittills!

- Do you have any particular ingame achievement that you are proud of?
Obsidian Slayer, 1000 badges of justice! (YAAY!!)

- What solo, group and raid achievements are you currently working on?
Försöker få tag i alla ulduar achivements atm. Solowise, inga just nu!

Lisa
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Arms warrior!

Inlägg  Iisa i ons jul 01, 2009 4:26 pm

Glömde posta armory! =)

Iisa
Gäst

Denied

Inlägg  Ompo i ons jul 01, 2009 5:27 pm

Denied

Vi har tyvärr fullt på DPS warriors.

Väldigt fin apply dock må jag säga :>.

//Vrede

Ompo

Antal inlägg : 5
Registration date : 09-03-09

Användarens profil

Inlägg  Iisa i ons jul 01, 2009 6:13 pm

"Om du kan blända oss med en grymt bra apply samt bidra med extremt bra dps/tanking eller healing, tveka inte på att göra apply även om din klass är full."

Är det bara jag som känner att alla guilds postar detta, men aldrig lever upp till det? Vill inte påstå att min apply är GRYMT bra kanske, men jag får den känslan överallt där jag applyar! Wink

Iisa
Gäst

Inlägg  Ampy i ons jul 01, 2009 6:44 pm

Vadå leva upp till...som jag ser det har vi inget att leva upp till där. Jag kanske är ute och cyklar men det är väl upp till dig att göra en apply eller inte trots att klassen är full, att du sen gjorde en bra apply tvingar inte oss till att invita dig. confused
Ampy

Antal inlägg : 41
Registration date : 09-01-10

Användarens profil

Inlägg  Iisa i ons jul 01, 2009 6:51 pm

Nej absolut inte, det har du rätt i, jag menar inte direkt till er som guild, att jag fick decline nu, tycker bara det verkar som många guilds skriver det utav princid snarare än något annat, konspiration!! Suspect

Iisa
Gäst

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet